Яндекс - іздеу

Кіру формасы

Материалы

Факультативтік сабақта қазіргі қазақ поэзиясы  мен айтысты оқыту

Поэзияның тілін табу, жан дүниесін ұғынып, жүрегіне терең бойлап көркем ойын, сергек сезімін түсіну кез-келген оқытушының маңдайына жазылмаған. Мептептегі факультативтік сабақтарда жүргізілетін поэзияға арналған сабақтарды сол поэзияның құдіретін өзі де терең сезінетін, өзгені де сезіндіре алатын оқытушы жүргізуі керек.

            Мектеп оқушыларын поэзия өнеріне баулу факультатив сабақтар барысында немесе жас ақындар, поэзия үйірмелері арқылы жүзеге асырылады. Негізінен, мерекелік жыр кештерін өткізу барысында, оқушылар арасынан даусы, үні жақсыларын таңдап, оларға ақындардың сұрыптап алынған тамаша жырлары жаттауға беріледі. Оқушыларды өлеңді сабақ айтқандай жай айта салмай, мәнерлеп, көркемдеп, дауыс ырғағын, интонациясын құбылтып, нәшіне келтіріп оқытуға дағдыландырамыз.

            «Күніне бір өлең оқыған адам – ақын,

            Аптасына бір өлең оқыған – адам!», - деген Р.Гамзатовтың сөзі ойға ой салардай. Осындай меркелік кештер оқушылардың, әсіресе, жоғары сынып жастарының арасында мынадай жетістіктерге жетуге өз ықпалын тигізері сөзсіз:

Біріншіден: оқушылардың поэзияға деген түсінігі, ықыласы артады. Өйткені өлең қызықты әрі тартымды тәсіл арқылы балалардың өз орындауларында оқылып насихатталады.

Екіншіден: бұрын жетімдік көріп, өгейсітіліп жүрген көркемсөз оқу өнері дамытылады.

Үшіншіден: көркемсөз оқу өнері дамытылуымен бірге, өлеңді мәнерлеп, көркемдеп оқу шеберлері көбейеді. Олар көбейген сайын сахналардан қазақ ақындарының өлеңдері көптеп оқыла түспек.

            Өлеңді көркемдіп оқу өнері, яғни мәнерлі өлең – әншілік, күйшілік, бишілік өнерлерден бір де бір кем емес тамаша өнер. Оның бағын поэзия – жыр мерекелері ашары сөзсіз. Мұнда ақынның көңіл қайнарынан шыққан жақұт жырларын көркемдеп, мәнерлеп оқығанда, құдіретті көркем сөз, сиқырлы бейнелі сөз бірінші алдыңғы орынға шығады. Сонда өлең, жыр өзінің табиғи сан қырынан жауһардай құбылып көрініп, тыңдаушының жан-жүрегін баурайды. Қазақ тілінің байлығына, көркемдігіне, шешендігіне сүйсінтеді, талантына бас игізеді. Өлең – сөздің патшасы екеніне көз жеткізеді.

Төртіншіден: поэзия мерекелері оқушыларды өлеңді мәнерлеп оқу өнеріне қатынастыруға мүмкіндік береді.

Бесіншіден: мектеп оқушыла

 

Курстық жұмыстарға және дипломдық жұмыстарға, диссертацияларға арналған керекті материалды көшіру үшін Сатып алу мәзірінен толығырақ мәліметті алыңыз

 

Жұмыс түрі: материал (30 - бет)

курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар сайты – diplomnik.kz

Яндекс.Метрика