Біз вконтактедеміз

Яндекс - іздеу

Кіру формасы

Мектепте ертегілерді оқытудың  тәжірибе көзі

Қазіргі уақытта жалпы білім беретін мектептердің алдына өскелең ұрпаққа берілетін сапалы білім, саналы тәрбиені одан әрі жетілдірудің айрықша міндеттері қойылып отыр. Оқушыларға эстетикалық тәрбие берудің негізі бастауыш мектепте қаланады. Балалардың көркемдік-эстетикалық құштарлықтарын қалыптастыру – көкейкесті мәселе.

        Айнала қоршаған дүниедегі, қоғамдық өмірдегі, өнер құбылыстарындағы әдемілікті шынайы қабылдау, дұрыс түсіну – осы орайдағы міндеттің бірі.

        Әдебиеттің алғашқы баспалдағы  – көркем сөз өнері болғандықтан, бұл сабақта мұғалім әрбір сөзінде шығарманың көркемдігі мен тіл шеберлігіне көңіл бөліп отырса, ол оқушыны терең тебірентіп, әсерлендіріп, оқушыларды сөз құдіретін сезінуге баулыса, мұндай сабақ әдебиеттік біліммен қатар эстетикалық тәрбие де бере алады. Шығарманың эстетикалық табиғатын таныту ой мен өнерді, жазушының даралық стилін, шеберлігін танытуға апарар жол. Көркем туындыны, ауыз әдебиеті болсын, тек өткен заманның тарихи елесі, сәулесі ретінде ғана баяндамай, оны бүгінгі заманмен үндестіру, жас ұрпақты биік адамгершілік рухында тәрбиелеу мұраттарына орайластыру сол шығармаларға талдау жасай білу шеберлігімен өзектес.

        Әдебиет оқулығындағы көркем шығармалардың  рухани жағынан өсіру мүмкіншілігін оқыту процесінде барынша пайдалану – бастауыш мектепте ауыз әдебиетін оқытудағы негізгі мақсат. Балаларға ұлт мұрасы – ауыз әдебиетін үйрету, оқыту мәселелеріне адамдық парасатты арттыру тұрғысынан қарауымыз керек. /10/

        Бүгінгі сабаққа қойылар талап зор. Сабақ идеялық жағынан терең әрі бүгінгі ғылым деңгейінде болуы керек. Әр сабақ тәрбие мақсаттарын көздей құрылуы тиіс. Оқушылардың танымдық қабілетін арттыру, оларды білуге ынталандыру, шығармашылық іске ұмтылдыру, ойлана, іздене білім алуға, өз ойын дәлелдеп, тиянақты айтып беруге дағдыландыру сияқты сапаларды оқушы бойына дарыту – бүгінгі сабақтағы негізгі мақсат.

        Қазақ халқының бүгінгі жеткіншектері адамгершілік, эстетикалық сезімін жақсы меңгерген, бүгінгі заман техникасының жоғары жетістіктерінің арқасында төрткүл дүние тынысынан да хабардар деуге болады. Сонымен қатар олардың талап-тілектері артып, өз халқының салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын меңгеру қажеттігін түсінуі, болашақта ұлт мәселесіне араласатын азамат болуы керек деген жауапкершілігі өсті. Осыған байланысты жаңа проблемалар, соның ішінде оқушыларды қазақтың халықтық педагогикасын жүйелі меңгертуге, олардың қатысуымен елімізде ұлттық мәдени-тарихи дәстүрлерді дамытуға, сондай-ақ жас ұрпақ арасында қазақтың рухани өмірінің үлгі-өнегесін таратуға және оны эстетикалық тұрғыда қабылдай білуге байланысты шешімдерді нақты қарап, талдау қажеттігі туындайды.

        Әрбір жеткіншек өз халқының тарихы, әдет-ғұрпы, мәдени дәстүрі саласынан белгілі деңгейде эстетикалық білім мен тәрбие алып шығуы, сөйтіп өз елінің игілігіне үлес қосуға даяр болуы қажет. Ал мұның өзі мектептің, әсіресе бастауыш мектептің жалпы тәрбие жүйесін халықтық педагогика негізінде жетілдіруді талап етеді. /7/

        Ауыз әдебиеті шығармаларында белгілі бір адамгершілік, философиялық, патриоттық, эстетикалық мәселелер көтерілген. Міне, соларды жеткізу, таныту арқылы оқушыны адамгершілікке баулимыз. Мысалы, кейбір ертегілерде отанына, еліне, халқына деген сүйіспеншілік сарын басым. Ел намысын қорғаған ертегі кейіпкерлері – ерлер халқының мүддесі үшін өмірін қиюға дайын. Солардың бойындағы ерлік, адамгершілік асыл қасиеттерді жан-жақты ашу арқылы оқушыларды ата-бабаларымыздың ерлік ісіне сүйсіндіре аламыз. Өз еліне, отанына адал қызмет ету арманы арта түседі. Осылайша шығармалардағы өзекті мәселені таныта, оның оқушыларды адамгершілікке баулу жағын шебер аша отырып, білімділік те, тәрбиелік те мақсаттарды жүзеге асыра аламыз. 

         Мектеп бағдарламасына енген қай ертегіде болсын, адамгершілік асыл қасиеттер суреттеледі. Соларды тереңдей ашу, шәкірт бойына сіңіру, оларды шығармадағы кейіпкерлер тағдырына ортақтастыру, жан сұлулығына

 

Курстық жұмыстарға және дипломдық жұмыстарға, диссертацияларға арналған керекті материалды көшіру үшін Сатып алу мәзірінен толығырақ мәліметті алыңыз

 

Жұмыс түрі: материал (30 - бет)

курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар сайты – diplomnik.kz

Яндекс.Метрика