Яндекс - іздеу

Кіру формасы

Материалы

Болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің ақпараттық құзыреттілігін қалыптастырудың педагогикалық шарттары диплом жұмысы

Мазмұны

КІРІСПЕ
Еліміздің жаңа қоғамдык формацияға өтуіне байланысты жаңа стратегиялык басымдықтарды айкындау қажеттілігі туындап отырғаны Елбасымыз Н.Э. Назарбаевтың Қазақстан-2050 стратегиясы - қалыптаскан мемлекеттің жаңа саяси бағыты атгы Қазакстан халқына Жолдауында Кәсіби-техникалык және жоғары білім ең бірінші кезекте ұлттық экономиканың мамандарға деген казіргі және келешектегі сұранысын барынша өтеуге бағдар ұстау керек деп атап көрсетілген болатын[1]. Білім беру жүйесін дамыту мәселесі еліміздің дамуының басты стратегиялық ұстанымдарының бірі ретінде әлемдік талаптарға жауап бере алатын кәсіби мамандарды даярлаудың негізі болмақшы.
Ақпараттык күзыреттілік: әр түрлі дерек көздерінен ақпаратгарды іздеу, табу білігі; ақпаратты іріктеу, талдау, өңцеу, жүйелеу және оқу әрекетінде пайдалану білігі; оқу процесінде ақпарат алмасу, өз тарапынан түсіндіру білігі; ақпаратты іздену және зерттеу әрекетінде пайдалану білігі; ақпарат іздеуде ақпараттық-коммуникациялық қүралдарды қолдану білігі.
Сондықтан жастардың ақпараттык қоғам жағдайыңда ақпараттык сауаттылығын, ақпараттық мәдениетін және ақпараттык технологиялык қүзырлығы сияқты қабілеттіліктерін қалыптастыру ЖОО болашақ мамандарды даярлау мазмүнына жаңаша көзқарас пен бағдарды міндеттеп отыр. Сондай жаңа білімдік парадигмалардың ең өзектілерінің бірі Европалық білім кеңістігіне ену және оның қазакстаңдык потенциальш көрсету болып табылады. Болон декларациясының талаптары бойынша европалық жоғары білім берудің негізгі максаты кәсіби білім берудің сапасын арттыру және оның халықаралык үтқырльЕғын (мобильность) камтамасыз ету, яғни" мамандану саласы бойынша қүзырлы маман даярлау қажет.
Атап айтқанда қүзырлық термині бүрыннан бері барлық іс-әрекеттерде қолданылып келеді. Орыс тілі сөздігінде қүзырлық кез - келген адамның бір саланың мәселелерінен хабардар болу деп түсіндіріледі. Білім беру саласында күзырлық 70- жылдары АҚЩ-та тіл теориясына байланысты қалыптасқан. Қүзырлық және акпараттық қүзыреттілію мәселелері Н. Хомский, Р. Үайт, Дж. Равен, Н.В. Кузьмина, А.К. Маркова, В.Н. Куницина, А.В. Хуторской, И.А. Зимняя және т.б. еңбектерінде зерделенген. Педагогикалык қүзыреттілік үғымына өз үлесін қосқан қазакстандық ғалым Н.Д.Хмель Жалпы педагогикалық үрдісте шебердің қажетті толық білімі және оның дағдысы мен түлғалық қасиеттері максималды нәтиже береді деді[3].
Білімгерлердің кәсіби күзыреттіліктерінің қалыптасуы білім беру орындарында басталатыңдықтан, оның түрлі бағыттары ғалымдар еңбектерінде жан-жакты карастырылып келеді. Айталық, шетелдік және отандық әдебиеттерде педагогикалық бағыттьшыкты қалыптастырудың негізі - Е.П.Белозерцов, И.А.Колесникова, А.Е.Кондратенков, И.Я.Лернер, Н.Д.Левитов, М.Н.Скаткин, В.А.Сластенин, АА.Орлов, И.Я.Фастовец, С.Т.Каргин еңбектерінде; педагогикалык шығармашылык мәні - В.НАндреев, Ю.Н.Кулюткин, В.И.Загвязинский, М.М.Поташник т.б. еңбектерінде; педагогтың кәсіби қүзырлығының психологиялық-педагогикалық негізі- Л.С.Выготский, В.В.Давыдов, А.Н.Леонтьев, Д.Б.Эльконин, А.Е.Әбілқасымова, Ш.Т.Таубаева, М.Ә.Құдайқүлов және т.б. еңбектеріңде ғылыми негізде түжырымдалған[4].
Ақпараттық күзыреттілік туралы әртүрлі теориялық және тәжірибелік көзқарастарды, соның ішінде білім беру ортасының әртүрлі концепцияларын Г.Ю. Беляев, А.И. Бондаревская, О.В. Гукаленко, С.Д. Дерябо, Э.Ф. Зеер, Г.А. Ковалев, И.В. Крупина, СЛ. Новоселова, В.И. Панов, И.Г. Пчелинцева, В.В. Рубцов, В.И. Слободчиков, В.А. Ясвин және т.б.,сондай-ақ ақпараттык білім беру ортасы және оны педагогикалык үрдісте қолдану концепцияларын А.Г. Абросимов, В.В. Гриншкун, Е.В. Лобанова, СЛ. Лобачев, Е.М. Разинкина, И.В. Сергиенко, А.Г. Шабанов және т.б. қарастырған[5].
Қүзырлык түсінігі білім, білік, дағды түсініктерімен шектелмейтін ауқымы өте кең үғым. Сонымен қатар ол акпараттық-техникалык біліктіліктен ғана емес, басқа да түлғалық айрыкша қасиеттерден түрады.
Қүзырлы адам мәселенің мәнін жете түсініп, оны тәжірибе жүзінде шеше білетін адам. Оның ақпаратты сауаттылығымен катар іс-тәжірибелік біліктілігі де өте маңызды болып саналады.
Қазак тілінің түсіндірме сөздігінде: қүзыр-әмір, билік; 2) белгілі бір адамның жетік білетін мәселесі, хабардарлық; қүзырет - белгілі бір мекеме немесе қүзырет уәкілдігінің міндеті,-деп [6], ал СИ Ожегов, Н.Ю Шведованың түсіндірме сөздігі бойынша: қүзыр (компетенция) - қандай да бір істі жүргізетін адамның, мекеменің мәселелерді шешуге, іс-әрекет етуге, бір нәрсені істеуге күкықтылық шеңбері; күзіреттілік (компетенттілік) - қандай да болсын мәселеден хабардарлық, беделділік,-деп түсіндірілген [7].
Сондай-ақ, ҚР-ның Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартында бүл терминдерге былайша анықтама берілген: қүзырет -- білім беру жүйесіне берілетін әлеуметтік тапсырыстарды қүрайтын жеке және қоғамдык кажеттіліктерді қанағаттандыру мақсатында нәтижелі іс-әрекеттерге қол жеткізу үшін ішкі және сырткы ресурстарды тиімді жаңғыртуға дайындьщ.
Қүзыреттілік-оқу мен өмір жағдаяттарын шешу кезінде білім алушылардың білімді, іскерлікті, дағдыны және қызметтің әмбебап тәсілдерін меңгеруі көрінетін білім берудің нәтижесі деп түсіндіріледі [8].
ҚР-ның жалпыға міндетті білім беру стандартында білім беру нәтижелері ретінде білімгерлердің бойында қалыптасуға міндетті түйінді қүзыреттіліктердің түрі қарастырылған [9].
Жоғарьща аталған күжат бойынша, білімгерлер білім берудің әрбір деңгейін аяқтау кезеңінде негізгі қүзыреттіліктерді қүрайтьш берілген қызмет түрле   97 бет

Дипломдық жұмысты көшіру үшін Сатып алу мәзірінен толығырақ мәліметті алыңыз

Дипломдық жұмыс бойынша қысқаша мәлімет

Пән: педагогика

Жұмыс түрі: дипломдық жұмыс

Осы жұмыстың бағасы:  2900 теңге

курстық жұмыс, дипломдық жұмыс сайтыdiplomnik.kz

Яндекс.Метрика