Яндекс - іздеу

Кіру формасы

Материалы

Факультативтік сабақтарда айтысты оқыту әдістері

Орта мектепте қазақ әдебиетінен қазіргі айтыс жанрын оқытуда оқушыларды ізгілікке баули отырып, жеке қарым-қатынас орнату бағытын ұстанамыз. Ол оқушының үйреншікті ақпаратқа жаңаша көзқараспен қарап, әр түрлі шешімдерді қабылдауға, шығармашылық қабілеттерін шыңдауға әсер етеді. Оқу-тәрбиені ізгілендіруде тиімді саналатын, жеке тұлғаға бағытталған технологияларды бөліп қарауға болады. Олар: оқушының жеке дамуын қолдауға бағыттылық, өз бетінше шешім қабылдау, шығармашылық іспен айналысу, диалогтық.

            Тақырыбы: Оқушыларды қазіргі айтыс туралы мәліметтермен таныстыру және Оразалы шығармашылығына шолу.

            Сабақтың білімдік мақсаты: Оқушыларға қазіргі айтыс туралы теориялық материалдарды меңгерту. Ақынның әншілік, адамгершілік қасиеттерін, өз айтыстарындағы жалынды жырларының негізгі тақырыбын, идеясын меңгерту;

            Дамытушылық мақсат: ой- пікірлерін жан-жақты талдап жеткізе білу;

өзіндік түйіндеулер жасауға жетелеу;

            Тәрбиелік мақсат: халық мұрасын бағалай білу, эстетикалық, адамгершілік тәрбиесін беру.

            Қолданылатын негізгі әдістер: жүйелеу, зерттеу, талдау, топтық, жұптық жұмыс түрлері.

            Қазақ – көркем сөздің өлеңмен жырланған, қара сөзбен ауызша әңгімеленген түрлерін жылдам көзбен көруге, құлақпен естуге құмар халық. Қазақ халқының көркем сөзді санаға сіңіру, оны жадыға сақтау қабілеті – ерекше дамыған басқа халықтардан ерекшелендіріп тұрған дара қасиеті.

            Халқымыздың ғасырлар қойнауларынан бүгінге жеткен қазіргі ұлттық ояну кезеңдері ұшқын атқан ой оттарының жалын боп лаулауына қозғау салушыларының бірі – Оразалы ақын еді. Ол – қазақтың ақындық өнеріндегі бұрынғы және қазіргі көркемдік дәстүрді жалғастыру жауапкершілігін перзенттік, отаншылдық сезіммен жырлаған парасатты ақын. Айтыстарында қазақтың мыңдаған жылдардан бері ұрпақтарды тәрбиелеп келген поэзияның киелі құдіретін нағыз, сыршыл, ұлттық көңіл- күй тебіренісінің терең мағыналы бейнеліліктерімен жырлады.

            Оқушыларды айтыс мазмұнымен алдын-ала таныстырудың нәтижесінде сабаққа дайындықпен, ізденіспен келеді. Ақын айтыстарын топ  болып талдау, өз ой-пікірлерін айту, дәлелдеу сабақ барысында оқушылардың белсенділігін арттырады.

 

Айтыстан үзінді

Үзінді жайлы пікір

Мазмұнға сәйкес ой-

тұжырым

Бала емізер ана жүр

Тарқамай жатып уызы.

Ақ емшегін суалтып,

Базарларда жүк артып...

Бұл шумақта Оразалы

қазіргі таңдағы әйелдер

басындағы ауыр күнді

қарапайым сөздермен

кісінің  жетесіне

жетердей етіп жеткізеді.

... Өткірдің жүзі,

Кестенің бізі,

Өрнегін сендей сала алмас...

                   Абай

Ауыл жылы деген құр

атақтан,

Алма-жұлма болса да,

Алдаркөсенің тоны

артық.

Ауылдардың әлеуметтік

жағдайының

нашарлығын ашына сөз

етеді.

Қанша ащы болса да,

ақын адам халық

жаршысы болғандықтан

тайсалмау қажет

     

         Мұғалім Оразалы айтыстарының өту жағдайы, әр түрлі ақындармен кездескен ортасы туралы қысқаша мағлұмат бере отырып, негізгі бағытты айтыстардың тақырыбы мен идеясына аударады.

 

Курстық жұмыстарға және дипломдық жұмыстарға, диссертацияларға арналған керекті материалды көшіру үшін Сатып алу мәзірінен толығырақ мәліметті алыңыз

 

Жұмыс түрі: материал (30 - бет)

курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар сайты – diplomnik.kz

Яндекс.Метрика